Körkort

Nu är det äntligen fixat!
Efter att ha övningskört nästan 2 år med ett uppehåll på ca 6 månader när jag var höggravid och ett tag efter P föddes eftersom man hade så ont efter snittet ganska länge så lyckades jag klara uppkörningen i måndags!! 
Jag var ganska nervös innan när jag satt och väntade på att bli uppropad.
Vi var 5 stycken i väntrummet som skulle köra upp samma tid och när inspektörerna började komma ut var jag såklart den första att bli hämtad.
Han började med att förklara vad han kommer titta på och säger även att ingen kör perfekt och att små fel gör inget så länge dem inte upprepas för mycket eller är större fel och direkt när vi började prata så släppte nervositeten för att han var väldigt trevlig och när vi hade pratat klart var det dags att gå ut till bilen.
Jag skulle få köra en nyare Volvo och fick börja med att göra en enkel säkerhetskontroll och sedan var det bara att backa ut från parkeringen och köra iväg.
Jag fick köra mot stan och sedan bland annat backa runt ett hörn och sen var det bara att köra tillbaka till trafikverket.
När jag hade parkerat och stängt av bilen så tog han upp paddan och tittade på mig och sa din körning är..........(kändes som en evighet) GODKÄND!!! 
Hahaha tror att man slutade andas någon sekund och kunde knappt förstå att det var sant och att nu är det färdigt med den gröna övningskörskylten!
Han berättade även att man får köra på legitimation inom Sverige tills körkortet finns att hämta ut och det skulle komma inom 5 arbetsdagar så antingen idag eller imorgon kommer det:)
Har redan varit ute och åkte lite men det känns lite annorlunda att inte ha nån handledare bredvid men otroligt skööönt och hur Nice!!!!!👍😘😘
 
P.s 
Det går att köra upp som privatist i farsta och få godkänt trots det man läser på forum😊
 
 
 
 
 

 TOPBlog.se - Sveriges Största Bloggar